Hogyan lehet lefogyni gyorsan és természetesen?

0

Az elhízás a 21.ik század egyik legnépszerűbb és legaktuálisabb problémája, ami emberek millióinak életét keseríti meg szerte a világon. Az eredményes fogyásról nagyon sok cikk és tanács kering az interneten, melyeket érdemes átböngészni, ha fogyni szeretnénk.

Az inaktív, ülő életmód és az egészségtelen étrend nyomot hagy az ember testének különböző részein és túlsúly formájában mutatkozik meg ezeken a helyeken. Sőt, sokan a napi stresszt is evéssel kompenzálják. Rengetegen ételfüggéstől szenvednek, vagyis némely embereket az evés megnyugtat, egyfajta kielégülésként szolgál számukra. Ráadásul, a ma kapható feldolgozott ételek túlságosan sok kalóriát és hozzádott cukrot tartalmaznak, amelyre nincs is valójában szükségünk. Mivel nem is mozgunk eleget, nem is tudjuk ledolgozni őket megfelelően. Ezenkívül sok nőnek is okoz gondot a szülés utáni felszaporodott kilóktól való megszabadulás, amikor az elhízás a felborult hormonális egyensúly eredményeként jelentkezik.

Nagyon sok embert érdekel, hogy hogyan lehet gyorsan és eredményesen lefogyni. A fogyás egy összetett egészségügyi probléma, melyben kulcsfontosságú szerepe van bizonyos pszichológiai faktoroknak is. Nem mindegy, mennyire elszánt valaki és mennyire tud kitartani a felálított cél elérésében, mivel lefogyni nem mindíg könnyű és nagyon sokszor próbára teszi az ember tűrőképességét.

Mit tegyen, hogy gyorsan és biztonságosan lefogyjon?

A fogyás esetében kiemelkedően fontos, hogy az biztonságosan történjen. Mindenki szeretne gyorsan megszabadulni feles kilóitól, ám felvetődik a kérdés, mennyire egészséges ez. Az, hogy kinek mi számít gyorsnak, valójában egy relatív fogalom. Van, aki már a fogyókúra első napja után látványos eredményt vár el, mások több türelmet mutatnak a folyamat során.

A koplalás és a terv nélküli edzés nem vezet eredményekhez, mert a fogyás rendszerességet követel. A szervezetünknek szüksége van bizonyos vitaminokra és ásványi anyagokra amit táplálék útján tudunk bevinni. A diétának alacsony kcal tartalmúnak, de tápanyagokban gazdagnak kell lennie. Fontos a mértékletesség és arra kell törekedni, hogy naponta többszöri, de kisebb adagokat fogyasszunk.

Említettük a sport és edzés jelentőségét. Minimális szintű mozgás szükséges naponta és heti szinten legalább 2 3 alkalommal tanácsos valamilyen fizikai aktivitással foglalkozni. Viszont ebben is fontos az odafigyelés és fokozatosság. Nem szabad a szervezetet hirtelen megterhelni, inkább lassan, fokozatossan kell hozzászoktatni.

A fogyás nem csoda, hanem kemény munka, kitartás és odafigyelés eredménye. Bár néha nagyon nehéz, szükséges ha egészséges testre és szép alakra vágyunk.

Hogyan gyorsíthatjuk fel az anyagcserét természetesen?

A fogyás esetében kiemelkedően fontos, hogy az biztonságosan történjen. Mindenki szeretne gyorsan megszabadulni feles kilóitól, ám felvetődik a kérdés, mennyire egészséges ez. Az, hogy kinek mi számít gyorsnak, valójában egy relatív fogalom. Van, aki már a fogyókúra első napja után látványos eredményt vár el, mások több türelmet mutatnak a folyamat során.

A koplalás és a terv nélküli edzés nem vezet eredményekhez, mert a fogyás rendszerességet követel. A szervezetünknek szüksége van bizonyos vitaminokra és ásványi anyagokra amit táplálék útján tudunk bevinni. A diétának alacsony kcal tartalmúnak, de tápanyagokban gazdagnak kell lennie. Fontos a mértékletesség és arra kell törekedni, hogy naponta többszöri, de kisebb adagokat fogyasszunk.

Említettük a sport és edzés jelentőségét. Minimális szintű mozgás szükséges naponta és heti szinten legalább 2 3 alkalommal tanácsos valamilyen fizikai aktivitással foglalkozni. Viszont ebben is fontos az odafigyelés és fokozatosság. Nem szabad a szervezetet hirtelen megterhelni, inkább lassan, fokozatossan kell hozzászoktatni.

A fogyás nem csoda, hanem kemény munka, kitartás és odafigyelés eredménye. Bár néha nagyon nehéz, szükséges ha egészséges testre és szép alakra vágyunk.

Hogyan gyorsíthatjuk fel az anyagcserét természetesen?

A sikeres fogyás feltétele az anyagcsere megfelelő működése. A metabolizmust leginkább a megfelelő mennyiségű mozgás beiktatásával tudjuk elérni. Számos sportág létezik melyek közül választhatunk korunkkal, egészségügyi állapotunkkal és érdeklődésünkkel összhangban. A futás, a kerékpározás vagy akár a labdajátákok csak néhány a sok lehetőség közül amelyek rendelkezésünkre állnak.

Ha naponta tudunk legalább 1 órát sétálni vagy kocogni, pozitív hatást fejtünk ki az anyagcserénkre, aminek köszönhetően beindítjuk a fogyást is szervezetünkben. Tv-nézés vagy számítógépezés helyett fussunk egyet a természetben. Szervezzünk meg akár egy kosárlabdaedzést vagy tollaslabdázást barátainkkal. Ha nincs lehetőségünk konditerembe járni, akár otthon is egyszerűen elvégezhetünk egy edzést akár fitnessz videók nézésével. Ha lefogyni szeretnénk, elengedhetetlen, hogy a kiválasztott sportágat a hét pár napján rendszeressen űzzük.

Az, hogy a fogyás mennyire tud gyors lenni, nagy mértékben függ a feles kilók számától is. Nyilvánvaló, ha csak pár kiló leadása a cél, azt könnyebben el tudjuk érni, mint ha nagyobb súlyfeleslegről van szó. A metabolizmusra nemcsak a testmozgással tudunk hatni. Némely fűszerek, akárcsak a fahéj vagy a gyömbér anyagcsere beindító hatással rendelkeznek. A gyümölcsök közül meg kell említeni a citrom és a grapefriut zsírégető hatását melyek igencsak hasznosak tudnak lenni a fogyókúra alatt. Amennyiben le szeretnénk adni pár kilót, iktassuk be ezeket is a táplálkozásunkba.

Hogyan lehet elveszíteni 10 kilót egy hónap alatt?

Bár mindegyik szervezet más és egyedi, létezik néhány szabály, ami bárki esetében érvényes. Az egyik az, hogy oda kell figyelni a táplálkozás minőségére, a másik pedig hogy a mozgás szerves része kell, hogy legyen életünknek.

Ha fogyni akarunk az internet több módon segít hogy feltérképezzük állapotunkat. Léteznek úgynevezett fogyás kalkulátorok amelyek ki tudják számítani ideális testsúlyunkat, napi és minimális kalóriaszükségletünket és azt is, hogy időbelileg mikor tudnánk lefogyni ezek alapján. Szintén hasznosak lehetnek a Fogyás tippek és Fogyás tesztek is, melyek információkat tudnak számunkra nyújtani esetleges hibáinkról ami miatt nem sikerül lefogyni.

Ami a táplálkozást illeti, könnyű ételeket kell fogyasztanunk amelyek kevés kalóriát tartalmaznak. Ebbe csoportba tartoznak a zöldségek, melyeket legjobb főtt vagy párolt formában fogyasztani a diéta folyamán. A cukros és magas szánhidráttartalmú ételeket kerülni kell, mint például az édességek de akár a bolti gyümölcslevek is. Ha mégis ránktörne az édességi utáni vágy, fogyasszunk cukormentes műzliszeletet amit akár otthon is elkészíthetünk természetes alapanyagokból.

A kenyér esetében, csakis a teljes kiörlésű lisztből készültek fogyasztása javasolt, a húsok közül pedig a sovány fehérhúsok. Mindemellett, ha szeretnénk lefogyni, nem árt arra is ügyelni, hogy elég vizet igyunk. Naponta minimum két, két és fél, három liter tiszta vízvre van szüksége szervezetünknek hogy az anyagcsere megfelelően működhessen.

A fogyókúra esetében érvényes az a szabály, hogy többször, de kevesebbet együnk. Napi ötszöri étkezés ajánlott. Fontos odafigyelni arra, hogy a napi táplálék jelentős százalékát reggel és délelőtt vigyük be. Legjobb, ha este már ne fogyasztunk semmit. Próbáljunk meg nyugodtan, mérsékletesen enni jól megrágva az ételt.

Hogyan lehet lefogyni három nap alatt?

Az interentes számos blog foglalkozik azzal a témával, hogy hogyan lehet lefogyni. Van aki a kenyér és a fehér liszt elhagyására esküszik, van akinél pedig a napi edzés vállt be inkább. Mások a szénhidrátot vonták ki teljesen az étrendjükből és semmilyen zsír nem szerepel táplálkozásukban.

Egy sikeres fogyókúráról szóló cikk rövid áttekintése: “Nagyon rosszul éreztem magam, szinte alig tudtam mozogni is a túlsúlyom miatt. Akkoriban ettem amit csak megkívántam. Viszont egy idő után eldöntöttem, ezen mindenáron változtatni szeretnék és le akarok fogyni. Elkezdtem sportolni és minden reggel edzettem. Új étrend is be lett vezetve az életembe. Már két hét után eredményeket láttam, csökkent a súlyom. Viszont hibát követtem el, azt gondoltam néha egy kis nassolás nem árt. Mostmár tudom, ez hiba volt, mert újra gyorsan megemelkedett a súlyom és hamarosan felszedtem pár kilót. Azóta komolyabban követem a diétát és ez meg is látszik rajtam. Szeretnék egészséges lenni. A legfontosabb, hogy jól érezd magad a bőrödben.

Bár sok készítmény forgalmazó garantálja, hogy karcsúsító termék akár 3 nap alatt tud hatni, nem biztos, hogy teljesen hihetünk ezeknek az információknak. A fogyás egy folyamat, amely lassan indul be, de utána már sikeres tud lenni. Ehhez azonban nekünk kell tenni, egészséges étkezés és sok mozgás bevezetésével, szem előtt tartva a mérsékletesség tervét.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here