Ismerje meg az l-karnitin hatását

0

Bizonyára találkozott már az l-karnitin tartalmú táplálékkiegészítőkkel. Régi neve BT-vitamin, azonban felbukkanhat l-carnitine néven is. Leginkább a különleges zsírégető hatásáról ismert, azonban ennél sokkal többet tesz a szervezet egészséges állapotának megőrzéséért. Az l-karnitin termelésére az emberi test is képes, viszont nagyon minimális adagban. Ennek a mennyiség növelése érdekében javasolt az l karnitin bevitele táplálékkiegészítőként. Ez egy aminosav-származék. Amennyiben helyes mennyiségben fogyasztják, akkor fontos szerepet játszhat az energiatermelésben, több izom és kevesebb zsír lesz a végkifejlet. Ez még mindig nem minden. Rengeteg további pozitív hatása van a testre, ezért érdemes fogyasztani.

Mi az az L-karnitin pontosan?

Korábban már említettük, hogy az l karnitin egy aminosav. Két esszenciális aminosavból képződik: lizin és metionin. Az egészséges embereknél jó esetben termelődik elég mennyiség, azonban a sportolók és szívbetegeknél nagyobb mennyiség szükséges. Ennek következtében külső forrásból szükséges pótolni. A karnitin előállítás a szervezetben akkor lehetséges, ha a testnek van elegendő vasa és c-vitamin. A szervezet úgy mutatja az alacsony karnitin szintet, hogy fáradékony és izomgyengeség jelentkezik. Ez az aminosav segíti az energiatermelést azáltal, hogy a zsírsavakat mitokondriumokba szállítja, ahol felhasználásra kerülnek, tehát a szervezet üzemanyagként felhasználja.

Ennek okán zsírégetés folyamata zajlik le a szervezetben. Mindemellett ez az aminosav működteti a szállítórendszert a szervezetben. A szervezet is természetes módon termeli az l-karnitint, de számos kiegészítésként szedhető tabletta, por vagy folyékony állapotban is. A szedése egyszerű, erről később pontosan írunk. Por esetén szükséges vízzel vagy tejjel hígítani. A karnitin természetes módon a májban és a vesékben termelődik, majd az izomban, szívszövetben és az agyban tárolódik, ezek a zsírsavak energiaként kerülnek felhasználásra. Létfontosságú szerepet tölt be az emberi szervezetben. Az energiatermelés folyamata nélkülözhetetlen.

Ez az aminosav segíti a testzsír energiává alakulását. Mindemellett segít a mérgező vegyületektől megszabadulni. Az l karnitin természetes formában is található az állati húsokban, a marhahúsban, sertés, hal, csirke és tejben, illetve gabonafélék és zöldségekben is, de csak kis mennyiségekben.

Hogyan hat az L-karnitin a testre?

Az l-karnitint elsősorban súlycsökkentés és zsírégetés érdekében fogyasztják, ezenfelül számos egyéb előnye van. Hatását olyan helyeken fejti ki, mint például, javítja az agy működését, támogatja a máj működését, megelőzi az izomkárosodást, szabályozza a vércukorszintet, növeli az állóképességet. Erre valószínűleg nem is gondolt volna, de segít a sperma minőségének javításában is. Az l-karnitin még ennél is többre képes! Hatásosan növeli a kitartást.

Sok atléta és testépítő is fogyasztja naponta az l karnitin termékek egyikét, hogy növeljék az energiaszintjüket. Fokozza a fogyást! Több kutatás is kimutatta, hogy megfelelő étrend és rendszeres testmozgás mellett tényleg lenyűgöző a termék hatása. Megvédi a különböző izmokat a károsodástól. l karnitin hatása a zsírégetésben csodálatos. Ez az aminosav elősegíti a zsírégetést. Az agyműködés fokozásában is segít az l-karnitin fogyasztása. Nem csak a testnek tesz jót, hanem az elmének is. Csökkenti a fáradtságot és növeli a kognitív funkciók működését. És még mindig nem értünk az l-karnitin pozitív hatásai listának a végére. Olyan további pozitív szerepe van, mint például a vércukorszint szabályozása. A cukorbetegségben szenvedő személyek az l-karnitin fogyasztása hatására legtöbb esetben normalizálják azt.

Arra biztosan nem gondolt volna, hogy még a szívbetegségek során is segítséget nyújthat az l-karnitin. Kutatások kimutatták, hogy az l-karnitin növeli a glükóz anyagcserét, korrigálja szívritmuszavart és növeli a véráramlást. Az l-karnitin hatása lenyűgöző, ha megfelelő mennyiségben és ideális étrenddel kerül felhasználásra.

Hol kapható az L-karnitin

Az l-karnitin, ahogy már köztudatban is ismert, egyre több helyen megvásárolható. Amennyiben tiszta l-karnitint szeretne vásárolni, akkor gyógyszertárakban javasolt keresni. Ha egyéb testépítő porként kívánja fogyasztani, akkor olyan helyet érdemes keresni, ahol a testépítéssel kapcsolatos kiegészítőket árulnak. Konditermek bárjában edzés előtt és edzés után is vásárolhat l-karnitin tartalmú italt.

Mikor kell bevenni az L-karnitint a hatásos eredmény érdekében

Az l-karnitin szedése hatékony, ha megfelelő mennyiséget visz be az ember. A karnitint naponta 2,5-5 grammot ajánlott bevinni, azonban a sportolók számára ez az érték akár 2000-4000 mg-ra ugorhat. Fontos tudni, hogy az l-karnitint nem lehet túladagolni, hiszen a fölösleges mennyiség egyszerűen kiürül a szervezetből. Néhány mellékhatás jelentkezhet, ilyen lehet az émelygés vagy gyomorpanaszok. Ha fogyás miatt fogyasztja az l-karnitint, akkor edzés előtt javasolt bevenni. A másik legjobb időpont az edzések utáni, vagy a nap folyamán magas szénhidráttartalmú étel elfogyasztása után. Ezáltal megóvja az izomzatot és motiválja a regenerációt. Már említettük, hogy az l-karnitin több formában is szedhető. Por, kapszula vagy tablettaként.

Ez természetesen a fogyasztó választása és lényeges, hogy milyen más hozzávalók vannak az adott termékben. Vannak olyan kiegészítők, amelyek felgyorsítják az anyagcserét, így a fogyás gyorsabban bekövetkezik. Ezek a karcsúsító termék összetételénél található. Az l-karnitin szedése javasolt kolinnal. Ennek az az oka, hogy kolin tartalom nélkül a karnitin nagy része egyszerűen kiürül a szervezetből.

Mi az a kolin? Egy esszenciális tápanyag, a szervezet termeli, továbbá táplálékkal is be lehet vinni a szervezetbe. Feladata a sejthártya épségének biztosítása, energiaellátás és a sejteken belüli kommunikáció. Található olyan táplálékkiegészítők, amelyek mind a két szükséges hozzávalót tartalmazza.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here